Aktuálně

Jak na podzim posílit svou imunitu (Naturhouse doporučuje)

Nastoupil pošmourný podzim a s ním i zvýšené riziko nachlazení a chřipky, proto pro vás v Naturhouse připravili rady a recepty, jak na podzim posílit imunitu. 

Našich 5 tipů:

  1. Dopřejte si ovesné vločky, které obsahují betaglukany, což jsou velmi silné antioxidanty, které podporují náš imunitní systém.
  2. Bohatým zdrojem betaglukanů jsou také houby. Můžete je nasbírat v lese, nebo si koupit hlívu ústřičnou či shiitake.
  3. Imunita má základ ve správné střevní funkci a té také pomáhá vláknina z podzimních jablek, švestek a hrušek.
  4. Nasbírejte si v přírodě šípky. Šípky jsou bohatým zdrojem vitamínu C. Ve 100 g šípků jsou přibližně 2 g vitaminu C.
  5. Doplňte si vitamín D z podzimního sluníčka. Vitamín D je také nezbytný pro podporu imunity.

OVESNÁ KAŠE S JABLEČNO-BRUSINKOVOU OMÁČKOU

Jak na podzim posílit svou imunitu (Naturhouse doporučuje)Ingredience: 1 jablko oloupané a rozkrájené na kostičky, 50 g brusinek, skořice, kardamom, mletý zázvor, 100 g ovesných vloček, 1/3 l ředěného mandlového nebo kokosového mléka s vodou, lžička vanilkového extraktu

Postup: Kostičky jablek dejte do hrnce, zalijte 50 ml vody a vařte, dokud téměř nezměknou. Plamen snižte na minimum, přidejte brusinky, koření a nechte probublávat, až směs zhoustne. Do jiného rendlíku nasypte vločky, zalijte je ředěným mlékem, přidejte vanilkový extrakt a za stálého míchání vařte 4–5 minut do zhoustnutí. Rozdělte do misek a navrch dejte jablka uvařená s brusinkami (brusinky již bývají proslazené, proto nedoslazujte). Část pokrmu si můžete nechat v ledničce jako odpolední dezert nebo svačinu. I chlazený pokrm chutná skvěle! Dokonalá je také verze s jahodovou omáčkou s brusinkami (u jahod si doslaďte několika kapkami stéviového sladidla PECVA).

JABLEČNÝ KOLÁČ S OVESNOU KRUSTOU

Jak na podzim posílit svou imunitu (Naturhouse doporučuje)Ingredience: 8 velkých jablek (asi 1,5 kg), 1 a půl šálku ovesných vloček, 1/3 šálku kokosového cukru nebo javorového sirupu, ¼ šálku vlašských ořechů, 2 lžíce kokosového oleje nebo kvalitního másla nebo ghí, 3 lžíce alternativního mléka (kokosové, mandlové …), případně lžička skořice a hrst rozinek, stéviové sladidlo PECVA

Postup: Jablka oloupejte, zbavte jádřinců, krátce povařtee a nakrájejte. Na dno menšího pekáče nebo dortové formy naskládejte plátky jablek. Pokud si chcete zjednodušit práci, postačí je i nastrouhat a vložit do pekáčku. Podle chuti posypte skořicí, případně přidejte i rozinky. Pokapejte několika kapkami stéviového sladidla PECVA. V míse smíchejte vločky, cukr nebo sirup, pokrájené vlašské ořechy, rozpuštěný olej nebo máslo. Pokapejte mlékem a zamíchejte. Vytvoříte tak drobenku, kterou pokryjte jablka v pekáči. Povrch pekáče překryjte alobalem a pečte při 175 °C asi 45 minut. Po odstranění fólie ještě chvíli pečte, dokud nezačnou jablka dole pracovat nebo dokonce trochu bublat. Podávejte teplé.

Šípkový čaj

Jak na podzim posílit svou imunitu (Naturhouse doporučuje)Ingredience: Nasbírejte si na podzim šípky, nebojte se ani těch již mírně změklých mrazem. Usušte je a uschovejte. Med od známého včelaře.

Postup: Šípky nemusíte drtit, ušetříte si práci a vyhnete se chloupkům, které se nekamarádí s naším trávicím ústrojím. Šípky přes noc namočte a ráno či během dne zahřejte k bodu varu a případně krátce povařte. Ochuťte lžičkou medu.

Štěpánka Kutišová – Naturhouse Jindřichův Hradec

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

V nastavení souborů cookie na těchto webových stránkách je zvoleno „povolit soubory cookie“, abyste si mohli jejich prohlížení užít co nejlépe. Jestliže budete dále používat tyto webové stránky, aniž byste změnili nastavení souborů cookie, nebo kliknete na tlačítko „Přijmout“ níže, vyjádříte tak svůj souhlas s tímto nastavením.

Zavřít