0.1 C
Jindřichův Hradec
10.12. 2024
Volby 2014

Ptáme se lídrů #4 – Cestovní ruch v Hradci

The Backwards - Hrad a zámek J. Hradec 26. 7. 2013Vážení návštěvníci,

přinášíme vám další pokračování předvolebního seriálu, ve kterém jsme se rozhodli pokládat lídrům devíti jindřichohradeckých kandidátních listin otázky, které se týkají života v Jindřichově Hradci. Lídři mají vždy několik dní na odpověď. Délka odpovědi je na každém z nich. Odpovědi zveřejňujeme v takovém pořadí a v takové podobě, v jaké k nám dorazily. Pokud máte tip na společnou otázku pro všechny, dejte nám vědět na e-mail [email protected] nebo do komentářů tady pod článkem.

Otázka #4: Jak si podle vás stojí cestovní ruch v Hradci? Vidíte nějaký konkrétní prostor pro zlepšení?


  • Vladislav Burian – SNK ED

I když se město Jindřichův Hradec ve své propagaci výrazně zlepšilo, přesto tady chybí nějaký festival, jako je Febio fest ap., který by přilákal jiný okruh turistů, než k nám jezdí. Určitě je třeba se zaměřit na zahraniční klientelu, pochopitelně i na tu domácí. Oběma stejným dílem nabídek zajímavého vyžití ve městě i v jeho okolí! Byla by stoprocentní chyba nevyužít k propagaci města potenciálu zámku, všech muzeí a galerií, ale také České Kanady, krás zdejších rybníků a lesů. Moderní je zážitková turistika, určitě se právě v tomto směru dá ještě řada věcí posunout k lepšímu.


  • Vladimír Prokýšek – KSČM

Myslím, že se daří postupně zlepšovat nabídku kulturních akcí a služeb pro turisty, zejména v letním období.  Mám takovou představu, že naše město by mohlo žít tak jako například Telč. Měli bychom dát větší příležitost studentům, amatérským skupinám a jednotlivcům. Myslím, že značné rezervy jsou ve službách, zejména ve stravování a pořádku ve městě. Město by mělo vytvořit provozovatelům restaurací lepší podmínky např. pro budování zahrádek apod. Projít v noci parkem se někdy podobá hororu, park je plný podivných skupin, které nebudí zrovna přátelské úmysly. Tady by měla přidat městská policie.


  • Stanislav Mrvka – ČSSD

Cestovní ruch je jeden ze základních prvků podpory života v Jindřichově Hradci. Výsledky, které jsou z hlediska organizačního, propagace a podpory ze strany města jsou nezpochybnitelné a lze to jednoznačně prokázat jak počtem návštěvníků, tak hodnocením odborných institucí. Řeči o poklesu návštěvníků jsou nepravdivé a neodborné. Ono je to totiž také o struktuře návštěvníků, jak dlouho se ve městě zdrží a hlavně o tom, kolik finančních prostředků zde zanechají. Město nabízí podnikatelům v ubytovacích službách a gastronomii spolupráci.Tuto službu poskytuje zdarma jak cestou svých možností, tak ve spolupráci s Jihočeskou centrálou cestovního ruchu, tak i Czechturismem. Propagace je zabezpečena doma i v zahraničí. Podle připomínek turistů, které pravidelně vyhodnocujeme, je zřejmé, že by návštěvníci uvítali kvalitnější a pestřejší služby v ubytování i stravování. Je také zřejmé, že mimo památek, které jsou ve městě dostatečné a dobře propagované, je vhodné rozšířit ještě nabídku aktivit pro volný čas. A to je myslím parketa pro místní podnikatele a spolky.


  • Pavel Vejvar – Volba pro město

Cestovní ruch je a nepochybně dále musí být hybnou silou ve městě. Myslím si, že musíme udělat zdánlivě jednoduchou věc a to ukázat, že nám návštěvníci města nevadí a že je vítáme. Město musí být maximálně přívětivé a vstřícné pro turisty.


  •  Jan Jirků – KDU-ČSL
Obecně si myslím, že současný postoj města k cestovnímu ruchu je mírně řečeno schizofrenní. Na jedné straně je téměř stomilionová investice do aquaparku, který ročně generuje ztrátu 5 milionů korun, s velmi sporným přínosem pro turismus. A na druhé straně je rozkopané centrum na vrcholu turistické sezóny. Projevuje se zde chybějící plán rozvoje města. Problém Jindřichova Hradce je to, že v samotném městě po půl dni nemá turista již co dělat. Rozhodně nikdy nebudeme plážová destinace. Město by ale mohlo společně s dalšími městy a místy v regionu, i rakouskými, udělat nabídku společných zajímavostí tak, aby host už dopředu věděl, že bydlet bude u nás, ale každý den si může někam zajet na výlet. A tento princip dostat do obecného povědomí.

  • Tomáš Blábolil – ODS
Cestovní ruch je jedna z nejcennějších věcí, které v Hradci máme. V letošním roce naše městské informační centrum získalo titul „nejlepší informační centrum v Jihočeském kraji“. To je samozřejmě skvělé, ale má to háček. Mezi roky 2012 a 2013 ubylo v Jindřichově Hradci turistů o 25 procent a to nikdo neřeší. My oslavujeme úspěch v soutěži. Nebo další příklad, který, myslím, hovoří za vše: náš Státní hrad a zámek, mimochodem třetí největší v celé České republice, navštívilo v roce 2012 celkem 59 379 turistů. O rok později, v roce 2013, to bylo o více než deset tisíc méně – celkem 48 588 návštěvníků. Proč náš hrad a zámek nežijí stejně jako ty ostatní jihočeské?

  • Jiří Toufar – ANO
Cestovní ruch a turistický potencionál města je potřeba považovat za prioritu a dále ho rozvíjet. Přes poměrně dobrou práci infocentra uvažovat o dalším posílení prezentace našeho města i v zahraničí (akcent položit na dominanty města – rybník Vajgar, zámek, muzeum, aquapark atd.). K dalšímu zlepšení situace v oblasti cestovního ruch v Jindřichově Hradci by podle mého mohla přispět i daleko užší spolupráce s odborníky z fakulty Managementu VŠE s cílem připravit komplexní a koncepční přístup k turistickému marketingu ve městě.

  • Oldřich Máca – Koalice Piráti, Zelení a Změna

Cestovní ruch v Jindřichově Hradci je podle mého názoru na dobré úrovni a lidé pracující vněm mají nemalý podíl na veřejném životě města i při jeho prezentaci překračující hranice regionu. Je zde však řada omezení, která mu neprospívají a neumožňují jeho další rozvoj, jako jsou např. parkování, hluk, lokalizace kulturních akcí, doprava, vstřícnost úřadů apod. K podpoře tedy jednoznačně navrhujeme vznik pravidelného pracovního fóra cestovního ruchu s účastí města.


  •  Vojtěch Duba – TOP 09

Podle hemžení turistů po městě v letních měsících by se zdálo, že si turismus stojí dobře. Pro nás by spíš než počet hlav v Panské ulici mělo být důležitější, jak dlouho tu turisté zůstanou a kolik tu stihnou utratit. Z tohoto pohledu už situace vypadá podstatně hůř. Kde měli v minulých letech hoteliéři plno, tam dnes zůstávají prázdné pokoje. A proč tomu tak je? Město nedokáže uspokojit moderního turistu. Dnešní rodina s dětmi na dovolené je totiž náročný konzument a pokud ji chceme přilákat, aby někde strávila vikend nebo celý týden, musíme jí nabídnout víc než zámek, Krýzovy jesličky nebo zpívající fontánu. Musíme být schopni zabavit nejen rodiče, ale hlavně jejich děti. Takových akcí a atrakcí je ve městě zatím minimum, jeden aquapark situaci opravdu nezachrání. Na druhou stranu bychom měli mít na paměti, že město žije cestovním ruchem pár měsíců v roce a po zbytek času patří nám, domorodcům. Proto bychom z Hradce neměli dělat nějaký turistický skanzen, čímž už dnes trpí nám tak často předhazovaný Český Krumlov.