Zdravější varianty pohoštění pro návštěvy a na Silvestra (Naturhouse doporučuje)

Ať už přemýšlíte, co si dopřát na Silvestra za chuťovku beze strachu, že pohne ručička váhy špatným směrem, nebo k vám zavítá neočekávaná návštěva, výborným řešením může být jednoduchá pomazánka. Při přípravě zapomeňte na majonézu, výborně ji nahradí tvaroh a bílý jogurt nebo tvarohový sýr. Pokud chcete připravit jednoduché jednohubky, namažte pomazánku na kolečka salátové okurky, když chcete vyrobit zdravější chlebíčky, natřete pomazánku na toasty FIBROKI, a je to. Navíc všechny pomazánky si můžete připravit i jako součást vydatné snídaně.

Silvestrovské jednohubky s lososem

Zdravější varianty pohoštění pro návštěvy a na Silvestra (Naturhouse doporučuje)

Suroviny: 1 cottage, nízkotučný tvaroh, 2 stroužky česneku, pepř, uzený losos 50–70 g, čerstvý kopr na ozdobení, 1 citron, okurka nebo toasty FIBROKI jako podklad

Postup: Smíchejte tvaroh se sýrem cottage, ochuťte prolisovaným česnekem a pepřem dle chuti. Vzniklou pomazánku natřete buď na kolečka okurky nebo na toasty FIBROKI, ozdobte kouskem uzeného lososa, snítkou kopru a zakápněte šťávou z čerstvého citronu.

Vajíčková pomazánka s avokádem

Suroviny: 1 avokádo, 8 vajec natvrdo, 1 lžíce citronové šťávy, 1 lžíce dijonské hořčice, 100 g ricotty, sůl, pepř barevný, cherry rajčata, toasty FIBROKI nebo celozrnný chléb

Postup: V míse důkladně rozmačkejte vidličkou avokádo, přidejte pokrájená vajíčka a zase vidličkou rozmačkejte. Pak přimíchejte ricottu, hořčici, citronovou šťávu, sůl a pepř podle chuti. Pomazánku namažte na toasty FIBROKI nebo z celozrnného chleba vykrájejte kolečka a tvořte jednohubky. Ozdobte cherry rajčaty.

Tofu pomazánka 

Zdravější varianty pohoštění pro návštěvy a na Silvestra (Naturhouse doporučuje)Suroviny: 1 zauzené tofu, 0,5 kostky zeleninového vývaru DIETESSE.3, 1 cibule, olivový olej, 2 stroužky česneku, pažitka, sůl, pepř

Postup: Na trošce olivového oleje orestujte nadrobno nakrájenou cibulku dozlatova. Přidejte na kostičky nakrájené tofu a orestujte dozlatova. Zalijte 100 ml vývaru DIETESSE.3 a 5 minut duste. Vzniklou směs rozmixujte ponorným mixérem a dochuťte prolisovaným česnekem, pažitkou a podle chuti solí a pepřem. Kdo má rád ostřejší verzi, může místo pažitky použít čerstvou chilly papričku. Pomazánku natírejte na toasty FIBROKI nebo kolečka okurky. Nejlépe chutná druhý den.

Pomazánka z červené řepy

Suroviny: 1 nízkotučný tvaroh, 2 stroužky česneku, 1 červená cibule, 1 uvařená červená řepa, toasty FIBROKI, na ozdobu hroznové víno, cibule

Postup: Cibuli nastrouhejte najemno, česnek prolisujte. Uvařenou nebo opečenou červenou řepu nastrouhejte nahrubo. Smíchejte cibuli, česnek, řepu a nízkotučný tvaroh. Pomazánku natírejte na toasty FIBROKI a ozdobte půlkami hroznového vína a kolečky cibule.

Sýrovo-česneková pomazánka

Zdravější varianty pohoštění pro návštěvy a na Silvestra (Naturhouse doporučuje)Suroviny100 g tvrdého sýra 20 % tuku, 100 g Lučiny LINEA, 1 bílý jogurt do 3 % tuku, hrst mungo klíčků (nebo ideálně ředkvičkové klíčky), 1 stroužek česneku, sůl, pepř

Postup: Tvrdý sýr nastrouhejte najemno, smíchejte s Lučinou, bílým jogurtem a hrstí klíčků. Vše rozmixujte ponorným mixérem. Dochuťte prolisovaným česnekem, solí a pepřem. Pomazánku natírejte na toasty FIBROKI nebo kolečka okurky.

Štěpánka Kutišová – Naturhouse Jindřichův Hradec